Seuraava kysymys koskisi Anneli Saariston, Marjorien ja Eija Kantolan Rakkauden kiertokulku- äänitteellä olevaa kappaletta Rum & Coca-Cola. Sen sanoittajaksi…

Kysytty

Seuraava kysymys koskisi Anneli Saariston, Marjorien ja Eija Kantolan Rakkauden kiertokulku- äänitteellä olevaa kappaletta Rum & Coca-Cola. Sen sanoittajaksi on merkitty Juha Vainio. Onko tässä käytetty sekä englannin kielistä alkuperäistekstiä että Mirumarulle Junnun tekemää Agricola- kappaleen tekstiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikissa käytössä olevissa musiikin tietokannoissa Rakkauden kiertokulku –äänitteellä (2001) Rum and Coca- Cola –kappaleen (säv. Sullavan, Baron) sanoittajaksi on mainittu Juha Vainio. Valitettavasti ei löytynyt dokumentoitua tietoa, käytetäänkö levyn esityksessä Vainion vanhaa Agricola –sanoitusta (1977) vai jotain uudempaa ja onko mukana englannin kielistä alkuperäistekstiä. Ainoa keino olisi tietysti kuunnella ko. äänite, mutta sitä ei valitettavasti vastaajakirjastossa ole. Helmet –kirjastojärjelmästä http://www.helmet.fi levy toki löytyy. Ennen Juha Vainiota Rum and Coca-Cola –kappaleen on suomentanut Sauvo Puhtila käyttäen pseudonyymiä Pekka Saarto.