Seppo Jääskeläisen teos Punainen Hanko, Otava 2003, löytyy hakien, mutta sitä ei voi varata. Miksei voi tehdä varausta jo nyt ja saada kirja sitten kun se on …

Kysytty

Seppo Jääskeläisen teos Punainen Hanko, Otava 2003, löytyy hakien, mutta sitä ei voi varata. Miksei voi tehdä varausta jo nyt ja saada kirja sitten kun se on "oikeasti" kirjastossa lainattavissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varausta ei pysty tekemään silloin kun missään kirjastossa ei ole ainuttakaan kappaletta kyseistä teosta.

Vaikka HelMet-aineistotietokannassa on näkyvissä kirjan Punainen Hanko nimeketidot, niin ainuttakaan nidettä ei vielä ole rekisterissä. Siksi varauksen teko ei ole onnistunut

Ennen kuin kirja voidaan viedä kirjaston aineistotietokantaan, on tietokannassa oltava nimeketietue, johon niteet liitetään.

Kun haluamanne kirja on 'Käsittelyssä' -tilassa, on mahdollista jättää varaus kirjastossa paikan päällä. HelMet-aineistotietokannan kautta varauksen voi tehdä vasta sitten kun kirja on jo "oikeasti lainattavissa".