Otsikko
Selvitellessäni kummitätini opiskelua Keisarillisessa Aleksanterin Yliopistossa Helsingissä lukuvuodesta 1911-1912 - alkaen tiedän hänen kirjoittautuneen myös…

Kysytty

Hei !

Selvitellessäni kummitätini opiskelua Keisarillisessa Aleksanterin Yliopistossa Helsingissä lukuvuodesta 1911-1912 - alkaen tiedän hänen kirjoittautuneen myös Varsinais- Suomalaisen osakunnan jäseneksi ja osallistuneenkin jollain tavalla sen toimintaan. Mistähän lähteestä löytäisin tietoja kyseisen Varsinais-Suomalaisen osakunnan toiminnasta tuolta ajalta?

Vastauksesta kiitollinen!

Vastaus

Vastattu

Kannattanee tutustua ainakin Jyrki Rinteen kirjoittamaan historiikkiin Koti keskellä Helsinkiä : Varsinaissuomalainen osakunta 1906-2005 ja Varsinaissuomalaisen osakunnan omaan Lännetär-julkaisuun. Sen kaksi ensimmäistä numeroa (vuosilta 1908 ja 1914) ovat digitoituina vapaasti luettavissa verkossa. Vuosien 1931 ja 1941 digitoidut numerot ovat käytettävissä vapaakappalekirjastoissa. Epäsäännöllisesti ilmestyvän Lännettären toistaiseksi tuorein numero on vuodelta 2016 (X-XI).

https://digi.kansalliskirjasto.fi/aikakausi/titles/fk31212?display=THUMB&year=1908
https://digi.kansalliskirjasto.fi/aikakausi/titles/fk31212?display=THUMB&year=1914