Selma Lagerlöfin kirjassa "Nils Holgerssons underbara resa" on piika nimeltä "Åsa gåsapiga" sekä tämän veli "lille Mats". Millä nimellä nämä hahmot tunnetaan…

Kysytty

Selma Lagerlöfin kirjassa "Nils Holgerssons underbara resa" on piika nimeltä "Åsa gåsapiga" sekä tämän veli "lille Mats". Millä nimellä nämä hahmot tunnetaan Juhani Ahon suomennoksessa "Peukaloisen retket villihanhien seurassa"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Åsa gåsapiga on suomennoksessa Oosa hanhipaimen ja lille Mats on pikku Matti.