Otsikko
Selkeää perusteosta kaukokartoituksen (engl. remote sensing) alalta? Löytämäni kirjallisuus on pääosin -70-ja -80 luvuilta, kaipaisin jotain modernimpaa…

Kysytty

Selkeää perusteosta kaukokartoituksen (engl. remote sensing) alalta? Löytämäni kirjallisuus on pääosin -70-ja -80 luvuilta, kaipaisin jotain modernimpaa.
Lähinnä minua kiinnostaa Lidar-kaukokartoitus ja moni-spektrilaitteet, joita noissa vanhemmissa julkaisuissa ei juurikaan käsitellä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internet-osoitteen http://www.kirjastot.fi kautta pääset etsimään itsellesi sopivaa aineistoa. Klikkaamalla kohdasta tieteelliset kirjastot ja seuraavaksi yliopistokirjastot pääset esimerkiksi Helsingin Yliopiston HELKA-tietokantaan (http://wwls.lib.helsinki.fi). Valitse kohta asiasanahaku ja kirjoita 'remote sensing'. Heidän kokoelmassaan on myös 1990-luvulla painettuja teoksia aiheesta.

Varmasti myös Teknisen Korkeakoulun kirjastossa on alan teoksia. Pääkaupunkiseudun ulkopuolella sijaitsevien kirjastojen aineistoa voit saada kaukolainaksi lähikirjastosi kautta.