Selegiline as initial treatment in de novo parkinsonian patients. Myllylä, Sotaniemi, Vuorinen, Heinonen 1992 Neuorlogy, 42: 339-343. Onko tähän liittyvää…

Kysytty

Selegiline as initial treatment in de novo parkinsonian
patients. Myllylä, Sotaniemi, Vuorinen, Heinonen 1992 Neuorlogy, 42: 339-343.

Onko tähän liittyvää julkaistu suomeksi. Isäni on
yksi tutkimukseen osallistuneista potilaista ja olisimme
kiinnostuineita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käytössämme olevista tietokannoista (Linda = tieteellisten kirjastojen yhteistietokanta, Fennica=suomen kansallisbibliografia & artikkelitietokannat)
en löytänyt mainitsemianne tietoja, ei siis myöskään suomennosta. Samoilta tekijöiltä kyseisestä aiheesta löytyy seuraavaa (lähteinä Linda ja MEDIC =
lääketieteellisen aineiston viitetietokanta):
Recent research and treatment strategies in Parkinson's disease, eds. Urpo K. Rinne ja Esa H. Heinonen (1995);
Selegiline therapy in early Parkinson,s disease / European Conference on Parkinson's disease and extrapyramidal disorders, Rome, July 10-14, 1990, eds.
Rinne & Heinonen;
MEDIC: Heinonen E: Selegiline in the treatment of Parkinson's disease (Turku 1995); Heinonen E & Rinne U K : Selegiliini Parkinsonin taudin ja depression
hoidossa (Lääkeuutiset 1987: 4 vol 36); Heinonen, Marttila, Rinne : Valottaako MPTP-parkinsonismi Parkinsonin taudin syntyä? (Lääkeuutiset 1987:4 vol.36)

Teosten saatavuus kannattaa tarkistaa joko kaukopalvelumme kautta, lääketieteellisiä erikoislehtiä (esim. Lääkeuutiset) kannattaa kysyä Lääke-
tieteellisestä keskuskirjastosta, Haartmanninkatu 4, puh. 191126658. Siellä on käytössä myös erityistietokantoja lääketieteen alalta.
Toivottavasti tämän vastauksen kautta saatte vastauksen myös toiseen esittämäänne kysymykseen.