Ralf Gothonin Winterreise-teosesittely Savonlinnassa

Kysytty

Savonlinnan Savonlinnasalissa oli pari vuotta sitten Jorma Hynnisen ja Ralf Gothonin konsertti Winterreise. R. G. luennoi Winterreisen runosta, säveltämisestä ja runon poliittisesta tulkinnasta ennen konserttia. Konsertti kaikkinensa oli todella merkittävä ja nautinnollinen.

Kysymykseni on, mistä voisin saada tuon poliittisen tulkinnan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä en löytänyt taltiointia tuosta konsertista tai sen teosesittelystä. En myöskään löytänyt Gothonin kirjoittamia lehtiartikkeleja Winterreisesta.

Kirjassaan Luova hetki (1998) Ralf Gothoni analysoi yhdessä luvussa Schubertin sävellyksiä, myös Winterreisea. Ralf Gothonin muita musiikkia käsitteleviä kirjoja ovat Pyöriikö kuu (2001) ja Hämähäkki (2014), sekä pianoa ja pianonsoittoa käsittelevä Flyygelin kanssa (2003).