Sanotaan, että elämässä huonot lähtökohdat saaneelle nuorelle käy hyvin, jos on edes joku aikuinen jolta hän saa tukea ja joka uskoo tähän. Missä kirjoissa…

Kysytty

Hei! Sanotaan, että elämässä huonot lähtökohdat saaneelle nuorelle käy hyvin, jos on edes joku aikuinen jolta hän saa tukea ja joka uskoo tähän. Missä kirjoissa olisi tälläisiä keromuksia, joko fiktiivisiä tai tositarinoita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia erilaisia kertomuksia tukea saaneen nuoren selviytymisestä. Kirjat saa lainaan kirjastosta.

- Riitta Jalonen, Kirkkaus

- L. M. Montgomery, Anna-kirjat

- Sakari Koivunen, Jääprinsessa : anorektikon paranemiskertomus isän kertomana

- Minna Ala-Heikkilä, Ei mitään hyvää minulle : kertomus kärsimyksestä ja selviytymisestä

- Mika Wickström, Lapsia liukkaalla jäällä : kasvattajaseura Iceheartsin tarina

- Päivi Niemi (toimittaja), Stooreja varjojen maasta

- Jacqueline Wilsonin monet kirjat, esim. Lola Rose, Tatuoitu äiti, Kurja juttu, Tähdeksi syntynyt, Yllytysleikki, Ystäväni Vicky, Salainen siskoni

- Torey Haydenin Toisten lapset ja moni muukin hänen kirjansa

                                                                               -