Sanat lauluun "Elämä on arvoitusta, ken sen voisi ymmärtää"?

Kysytty

Sanat lauluun "Elämä on arvoitusta, ken sen voisi ymmärtää"?

Vastaus

Vastattu

Täsmälleen noilla sanoilla alkavaa laulua en onnistunut löytämään, mutta voisiko kysymyksessä olla suunnilleen samoilla sanoilla ("Elämä on arvoitusta kuka voi sen arvata/käsittää/selvittää") alkava laulu, jota on etsitty aiemminkin tässä palvelussa? Aiemmat vastaukset löydät tämän palvelun arkistosta esim. hakusanoilla elämä on arvoitusta.

Laulun yhden version sanat löytyvät Aamun Koitto -nimisestä lehdestä (nro 7, 05.04.1919). Lehti on luettavissa Kansalliskirjaston digitaalisissa aineistoissa.

Kansanmusiikkiyhtye Pömpeli on levyttänyt laulun levylle ”Pahnikas” (Pömpeli, 2003) nimellä ”Siirin valssi”. Äänitteen tietojen mukaan laulu on kansanlaulu.

Elämä on arvoitusta -laulun sanat:

Digi.kansalliskirjasto.fi, Aamun Koitto, 05.04.1919. Kansalliskirjaston digitaaliset aineistot:

https://digi.kansalliskirjasto.fi/aikakausi/binding/1368267?page=8

Kansalliskirjaston digitaaliset aineistot:

https://digi.kansalliskirjasto.fi/etusivu

Yleisradion Fono-tietokanta:

www.fono.fi