Saksan rooli Suomen sotalaivaston luomisessa 1920-1930 luvulla?

Kysytty

Saksan rooli Suomen sotalaivaston luomisessa 1920-1930 luvulla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen HelMet-tietokannasta http://www.helmet.fi löytyi vain yksi julkaisu, jossa ehkä sivutaan aihetta:

Forsén, Björn: Saksan ja Suomen salainen sukellusveneyhteistyö. Porvoo : WSOY, 1999.

Muuten voisi tutkia lisäksi Navis Fennica -sarjaa, jossa kerrotaan Suomen merenkulun historiasta, sivuten myös sotalaivaston historiaa.

Helsingin yliopiston kirjaston Helka-tietokannasta http://helka.linneanet.fi löytyivät seuraavat julkaisut:

Dahlqvist, Stephan: Merivoimien kehitys, tehtävät ja asema puolustusvoimissa 1924-1939. Helsinki : Helsingin yliopisto, 2000.
Pro gradu -tutkielma (mikrokortti).
Sijainti: Valtiotieteellisen tiedekunnan kirjasto (Unionink. 35, puh. 19122547)

Meidän laivastomme : juhlajulkaisu laivaston valmistumisen johdosta Suomen laivastoliiton jäsenille 1931. Helsinki : Suomalainen kirjakauppa, jakaja, 1931.
Sijainti: Museovirasto, Merimuseon kirjasto (Hylkysaari, puh. 09-40501(keskus))

Wihtol, Erik: Suomen laivaston rakentaminen itsenäisyyden alkutaipaleella : Suomen laivastosuunnitelmat ja niiden toteuttaminen 1918-1939. Turku : [Turun yliopisto], 1999.
Sijainti: Merimuseon kirjasto.