Saksalaissotilaiden ja suomalaisnaisten lapsista löytyy runsaasti kirjallisuutta, mutta en ole onnistunut löytämään tutkittua tietoa venäläisten sotavankien ja…

Kysytty

Saksalaissotilaiden ja suomalaisnaisten lapsista löytyy runsaasti kirjallisuutta, mutta en ole onnistunut löytämään tutkittua tietoa venäläisten sotavankien ja suomalaisnaisten lapsista. Lehtijuttuja on, mutta onko aiheesta mitään tietokirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin Makupalat.fi-hakemiston kautta Kansallisarkiston julkaiseman tutkimuksen Ulkomaalasten sotilaiden lapset Suomessa 1940–1948 1-2, joista toinen osa , Saksalaisten ja neuvostosotilaiden lapset Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Itävallassa, Puolassa ja Itä-Karjalassa käsittelee aihetta https://www.arkisto.fi/uploads/Julkaisut/monografiat/Ulkomaalaisten_sot… . Teoksen lähdeluettelosta voi myös löytyä viitteitä muuhun tutkimukseen.