Saisinko noin 10 kirjan listan tsekkiläisestä kirjallisuudesta jotka kannattaisi lukea????

Kysytty

Saisinko noin 10 kirjan listan tsekkiläisestä kirjallisuudesta jotka kannattaisi lukea????

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kymmenisen tsekkiläistä kirjaa, jotka löytyvät Helmet-kokoelmista. Listalla on erityyppisiä kaunokirjoja, joista osa on hyvin tunnettuja, osa vieraampia. Jotkut teoksista ovat keveitä ja toiset taas käsittelevät raskaita aiheita. Teoksista on merkitty listaan uusin painos, mutta vanhempiakin painoksia löytyy ja joitakin myös eri kääntäjien kääntäminä. Samoilta tekijöiltä löytyy myös muita kirjoja Helmet-kokoelmista.

Alexandra Berková: Magoria : tarina suuresta rakkaudesta, 1994
Karel Čapek: Puutarhurin vuosi, 2015
Jaroslav Hašek: Kunnon sotamies Švejk maailmansodassa, 2013
Bohumil Hrabal: Liian meluisa yksinäisyys, 2008
Franz Kafka: Mies joka katosi, 2012
Milan Kundera: Olemisen sietämätön keveys, 2022
Arnošt Lustig: Rukous Katarzyna Horowitzille, 2006
Libuše Moníková Julkisivu: M.N.O.P.Q., 1989
Božena Němcová: Isoäiti : kuvia maalaiselämästä, 1978
Jaroslav Rudiš: Punkin loppu Helsingissä, 2012
Michal Wiewegh: Kotiopettajan romaani, 2004