Saisinko kirjallisuusvinkkejän liittyen kansainväliseen nuorisotyöhön ja Youth in Action ryhmätapaamisiin? Tutkimustuloksia ja lähteitä mistä voisi löytyä…

Kysytty

Saisinko kirjallisuusvinkkejän liittyen kansainväliseen nuorisotyöhön ja Youth in Action ryhmätapaamisiin?

Tutkimustuloksia ja lähteitä mistä voisi löytyä tietoa. Lehtijuttuja ja muita ois hyvä löytää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paras lähde on CIMO (kansainvälisen liikkuvuuden ja yhteistyön asiantuntija- ja palveluorganisaatio), joka on Youth in Action -ohjelman kansallinen toimisto Suomessa. Heidän sivuiltaan löytyy runsaasti tietoa ja lähteitä:

http://www.cimo.fi/ohjelmat/youth_in_action

Yksi opinnäytetyö löytyi:

Hauskuutta ja haasteita : tutkimus ryhmänvetäjyydestä Youth in action -ryhmätapaamisissa / Ossi-Pekka Ollikainen ja Jenni Peräaho. (AMK-opinnäytetyö : Humanistinen ammattikorkeakoulu, Tornion koulutusyksikkö, kansalaistoiminnan ja nuorisotyön koulutusohjelma, 2008)

Nuorisotyö-lehdestä löytyy myös artikkeleita aiheesta

- Miksi kansainvälistä yhteistyötä tehdään? (2010, nro 3, s. 14-15)
- Haussa yhteiseurooppalainen nuorisotyön käsite / Eeva Sinisalo-Juha ja Sofia Laine (2010, nro 3, s. 22-23)
- Yhdenvertaisen nuorisotyön tueksi (2009, nro 2, s. 26-2009)
- Nuorisotyö, uskonnot ja suvaitsevaisuus (2004, nro 8, s. 32-35)