Sain vastauksen kysymykseeni tangon La cumparsita suomenkielisestä sanoituksesta. Tekijäksi mainittiin monessa mukana ollut Ahti Taponen,…

Kysytty

Hei
Sain vastauksen kysymykseeni tangon La cumparsita suomenkielisestä sanoituksesta. Tekijäksi mainittiin monessa mukana ollut Ahti Taponen, mutta se teksti ei ole se, jota haen. Tapani Kansan esittämässä sanoitus menee "Jos sä koskaan saat tietää, miten tuhlaan unteni muistojuhlaan sun pientä kuvaasi, niin, ja ettei koskaan lihani öiseen juhlaan tullutkaan ketään toista, niin (tai sä) palaat luokseni." Taposen teksti alkaa "Hiljaa yössä jne.", ja tätä on monen moni laulaja esittänyt, ja se löytyy kaikista laulukirjoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fono.fi:n tietojen mukaan Ahti Taponen on tehnyt käännöksen joka alkaa sanoilla "Jos sä koskaan saat tietää miten tuhlaan...":
http://www.fono.fi/KappaleenTiedot.aspx?kappale=jos+s%c3%a4+koskaan+saa…

Yleisradion levyston Fono.fi -palvelussa on myös lisätietoja La Cumparsitan muista suomennoksista:
http://www.fono.fi/Dokumentti.aspx?culture=fi&id=ebcdbbd6-a7de-48df-8d3…

1 ääntä

Kommentit

Reijo Taipaleen laulaman version 'Hiljaa yössä..' sanat on tehnyt Tapio Lahtinen.