Pystyykö Oodissa olevalla laserleikkurilla tai jollain tulostimella painamaan / kirjoittamaan / tekemään tekstiä puulle?

Kysytty

Osaatteko neuvoa pystyykö Oodissa olevalla laserleikkurilla tai jollain tulostimella painamaan / kirjoittamaan / tekemään tekstiä puulle?
Jos pystyy, niin pitääkö sinne varata etukäteen aika ja opastus?

Vastaus

Vastattu

Helsingin kaupunginkirjaston Varaamon sivuilla on tarkat tiedot sekä Oodin Kaupunkiverstaan laitteista että niiden varaamisesta, samoin mahdollisista materiaalikustannuksista. Kaupunkiverstaalla on monipuolinen valikoima laitteita, joista lisätietoa myös verkkosivulla Kaupunkiverstaan laitteet

Riippuen hieman esineestä sekä siitä, millaista tekstijälkeä halutaan tehdä laserleikkurin ohella tekstin kirjoitus puumateriaalille voisi onnistua kaiverruskoneella, ja ehkä myös UV-tulostimella. Tarkempaa neuvontaa ja opastusta kannattaa kysellä suoraan Oodista.