Sain sähköpostiin muistutuksen erääntyvistä lainoista tänään, vaikka eräpäivä olikin ollut jo 17.12. ja maksua oli kertynyt jo yli 11 euroa. Onko…

Kysytty

Hei, sain sähköpostiin muistutuksen erääntyvistä lainoista tänään, vaikka eräpäivä olikin ollut jo 17.12. ja maksua oli kertynyt jo yli 11 euroa. Onko muistutuspalvelu ollut pois käytöstä vai mistä on kyse? Voiko tuohon muistutukseen enää luottaa? En ole tähän asti edes säilyttänyt eräpäiväkuitteja, kun olen uusinut aina lainojani verkossa muistutuksen saatuani.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muistutuspalvelu on tietojeni mukaan toiminut normaalisti joulukuun puolivälissä. Siitä huolimatta, että eräpäivästä saa muistutuksen, lainaajalla säilyy vastuu lainojen uusimisesta ja palauttamisesta, joten siinä mielessä eräpäiviä kannattaa seurata itsekin. Tarkista vielä seuraavat seikat: Tarkista, oletko valinnut Omissa tiedoissasi ilmoitustavaksi sähköpostin ja onko sähköpostiosoitteesi oikein. Varmista lisäksi, ettei sähköpostilaatikkosi ole täynnä ja ettei roskapostisuodattimesi estä kirjaston ilmoituksia. Eräpäivätiedotteet tulevat osoittesta circadm@luettelo.helmet.fi. Tarkista vielä, että postin vastaanottaminen onnistuu tästä osoitteesta.

0 ääntä

Kommentit

Ilman muistutus toimintoa -> tulisi halvemmaksi, kun ei luottaisi tällaiseen sähköiseen epävarmasti toimivaan palveluun.

Muistutustoiminnon pettämisen johdosta sain 40 euron laskun, onneksi kirjoja ei ollut lainassa enempää ties miten iso olisi lasku silloin ollut..