Sain käsiini Marjatta Kaasilan runoteoksen Sievä on pienen uni. Yksi kirjan murrerunoista menee näin: Siinä sie olet lapsenlapsi palakheni palie ootettu…

Kysytty

Sain käsiini Marjatta Kaasilan runoteoksen Sievä on pienen uni. Yksi kirjan murrerunoista menee näin:

Siinä sie olet lapsenlapsi
palakheni palie
ootettu
toivottu
ilon tuoja
onnen luoja
ensivärsyn laulaja
ihihmellinen ihimislapsi!
Oman linnun hautoma

Mysteeriksi jäi, mitä tuo "palakheni palie" tarkoittaa. Osaatteko valaista? Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Murreilmaisu "palakheni palie" tarkoittaa tässä yhteydessä lastenlasta, tyttären tytärtä.