Sain jostain käteeni "Vihdin 1500-luvun kartan", mutta en pannut mieleeni mistä sen kopioin. Voitteko auttaa minua? Mielelläni haluaisin kyseisen kartan…

Kysytty

Sain jostain käteeni "Vihdin 1500-luvun kartan", mutta en pannut mieleeni mistä sen kopioin.
Voitteko auttaa minua?
Mielelläni haluaisin kyseisen kartan elektronisesti suoraan koneeseeni, koska skannerin avulla ei tule tarkkaa kuvaa.
Kiittäen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pieni Vihdin 1500-luvun kartta on Kaarlo Soikkelin kirjassa Vihti: kuvauksia Vihdin kunnan luonnosta, historiasta ja kansan elämästä (1. osa vuodelta 1929). Kirja on ainakin Helsingin kaupunginkirjaston kirjavaraston kokoelmissa. Kartassa näkyvät mm. kunnan rajat, hallinnolliset neljännekset ja suurimmat tiet. Jos skannaamalla tehty kuva kartasta ei ole riittävän tarkka, on mahdollista kaukolainata kirja kotikirjaston kautta.

Paljon tietoa Vihdin historiasta löytyy Vihdin kunnan sivuilta: Vihti täyttää ensi vuonna 500 vuotta:
http://www.vihti500.info/