Otsikko
Sähköasentajan palkka, vahvavirta sekä heikkovirta. Alkupalkka ja 30 vuoden jälkeen sekä miehen että naisen.

Kysytty

Sähköasentajan palkka, vahvavirta sekä heikkovirta.
Alkupalkka ja 30 vuoden jälkeen sekä miehen että naisen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tilastokeskuksen sivuilta löytyvien palkkatilastojen mukaan sähköasentajan peruspalkka on 2138 euroa. Tieto on vuoden 2004 tilastosta, jossa ovat valtion kk-palkat ammatti- ja virkanimikkeen mukaan. Miehillä ja naisilla on tilaston mukaan sama palkka.
Tilastot löytyvät tilastokeskuksen sivuilta http://www.tilastokeskus.fi . Asiasanalla palkat pääsee etenenmään kohtaan palkkarakenne, josta voi tutkia eri alojen ja eri työnantajaryhmien palkkoja.