Saarijärveläisestä opettajasta Mirjam Jokisesta on olemassa jokin elämäkerta tai muistelus, ollut opettajana Kolkanlahden koululla. Mistä löytyisi kirjan nimi?

Kysytty

Saarijärveläisestä opettajasta Mirjam Jokisesta on olemassa jokin elämäkerta tai muistelus, ollut opettajana Kolkanlahden koululla.
Mistä löytyisi kirjan nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti Mirjam Jokista käsittelevää kirjaa ei löytynyt, mutta Saarijärven Joulu-lehdessä on vuosien varrella ollut monia juttuja ja muisteluja Kolkanlahden koulusta.
Esimerkiksi vuoden 2012 Saarijärven joulu-lehdestä löytyy seuraavat artikkelit: Matti Raivola: Muisteluksia Kolkanlahden koulusta, s. 14-16 ja Hyytiäinen Arto: Kolkanlahden koulu oli merkittävä liikunnan innostaja, s. 17-19, jossa mainitaan nimeltä myös opettaja Mirjam Jokinen.

Saarijärven joulu-lehden digitoituja artikkeleita voi verkossa selata Kirjastot.fin Digi-sivustolla osoitteessa http://digi.kirjastot.fi/collections/show/42

Asiaa voi tiedustella vielä Saarijärven kirjastolta ja museolta osoitteista kirjasto@saarijarvi.fi ja museo@saarijarvi.fi