Saako Turussa luettavaksi jotain merkittävää kiinalaista sanomalehteä suomeksi käännettynä? Tai edes tärkeimpiä artikkeleita päivän lehdestä.

Kysytty

Saako Turussa luettavaksi jotain merkittävää kiinalaista sanomalehteä suomeksi käännettynä? Tai edes tärkeimpiä artikkeleita päivän lehdestä.

Vastaus

Vastattu

Vaski-kirjastojen kokoelmissa ei ole suomeksi käännettyjä kiinalaisia sanomalehtiä. Otin yhteyttä Suomi-Kiina-seuraan ja tarkistin myös heiltä, olisiko tällaisia lehtiä saatavilla ylipäätään missään Suomessa. Heidän tietojensa mukaan ei valitettavasti ole.

Vaski-kirjastojen verkkokirjastossa, osoitteessa vaski.finna.fi, pääset kuitenkin lukemaan englanninkielisiä kiinalaisia sanoma- ja aikakauslehtiä PressReader-palvelussa. Tätä varten tarvitset Vaski-kirjastojen kirjastokortin. PressReader-palvelu on etäkäyttöinen, joten kirjastokortin tunnuksella ja PIN-koodilla pääset siis lukemaan lehtiä myös kotoa käsin. Lisätietoa PressReader-palvelusta saat mistä tahansa Vaski-kirjastosta.