Saako teidän kautta eri maiden kansallislauluja? Meillä on tulossa kansainväliset koululaiskisat toukokuussa, ja joukkuita tulee viidestä eri maasta…

Kysytty

Saako teidän kautta eri maiden kansallislauluja? Meillä on tulossa kansainväliset koululaiskisat toukokuussa, ja joukkuita tulee viidestä eri maasta. Tarvitsisimme näiden maiden kansallislaulut: Ruotsi, Tsekki, Ranska, Iso-Britannia, Irlanti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eri maiden kansallislauluja löytyy kirjastoista niin cd-levyinä kuin
nuotteina. Ruotsin, Tsekin, Ranskan, Iso-Britannian ja Irlannin kansallislaulut löytyvät esimerkiksi seuraavalta cd-levyltä: Music of the World - National Anthems. Philips Classics 1997.
Nuotit ja sanat lauluihin löytyvät esim. teoksesta National Anthems from around the world. Hal Leonard 1996. Molempia löytyy useista Helsingin kirjastoista. Aineiston saatavuuden voit tarkistaa lähikirjastostasi tai pääkaupunkiseudun Plussa-aineistotietokannasta http://www.libplussa.fi/.