Saako kuolinilmoituksessa julkaista sitaatin romaanista, vai onko se tekijänoikeusrikkomus?

Kysytty

Saako kuolinilmoituksessa julkaista sitaatin romaanista, vai onko se tekijänoikeusrikkomus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tekijänoikeus koskee kaikkea julkaisemista. Tietoa tekijänoikeudesta löytyy Tekijänoikeus.fi-sivustosta sekä Sanastosta, jonka kautta voi myös hakea julkaisulupaa.

Yli 70-vuotta sitten kuolleiden kirjailijoiden tekstejä voi käyttää, ja tekijänoikeus koskee myös kääntäjiä.

3 ääntä

Kommentit

Kysyjä kysyy, voiko kuolinilmoituksessa julkaista romaanista sitaatin. Eikö se ole vähän eri asia kuin runon julkaiseminen?