Saako koiran tai muun pienkotieläimen ottaa mukaansa kirjastoon? Kirjaston käyttösäännöissä ei ole mainintaa asiasta (Turku, Helsinki). Kummastuttaa että…

Kysytty

Saako koiran tai muun pienkotieläimen ottaa mukaansa kirjastoon? Kirjaston käyttösäännöissä ei ole mainintaa asiasta (Turku, Helsinki). Kummastuttaa että joissain paikoissa saa ja joissain ei vaikka luulisi että politiikan pitäisi olla sama. Opaskoirat ovat eri juttu mutta tuskin sokeat paljon tavallisia kirjastoja käyttävät.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Syyskuusta 2020 lähtien Turun pääkirjastoon on saanut tulla pika-asioimaan koiran kanssa uudisosan aulaan sekä vanhan kirjastotalon palautuspisteelle. Pika-asiointi tarkoittaa käytännössä aineiston palautusta sekä varausten noutoa. Läpikulku pääkirjastossa koiran kanssa ei ole toivottavaa, ja koiran tulee olla talutushihnassa kirjastossa vierailun ajan.

Uutinen kaupunginkirjaston sivuilla: https://www.turku.fi/uutinen/2020-09-15_pistaydy-koiran-kanssa-kirjasto…