Saako kirjastosta lainata pornografiaan liittyvää aineistoa? Jos ei, miksi näin? Tämä kiinnostaa minua suunnattomasti!!!

Kysytty

Saako kirjastosta lainata pornografiaan liittyvää aineistoa? Jos ei, miksi näin? Tämä kiinnostaa minua suunnattomasti!!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Miten määritellään pornografia? Minkä sinä määrittelet pornografiseksi aineistoksi? Vastaus kysymykseesi riippuu tästä määritelmästä. Jonkun mielestä jopa kirjaston seksologian luokassa oleva aineisto on pornografiaa.

Entä sitten Pauline Reagen O:n tarina tai Anonyymin Herra Jackin ihmeellinen huone tai Tom of Finlandin sarjakuvat? Niitä voi minun mielestäni kutsua pornografiseksi aineistoksi ja silloin vastaan: kyllä. Kyllä, kirjastosta voi lainata tällaista aineistoa ainakin jossain määrin. Ei mitä tahansa kuitenkaan, aineiston valinnalla on omat kriteerinsä.