Saako jalkapallopeleihin lippuja stadionilta, vai lipputoimistoista Evertonin, Manchester C tai Bolton kotipeleihin ? Voiko lippuja käydä ostamassa ennakkoon…

Kysytty

Saako jalkapallopeleihin lippuja stadionilta, vai lipputoimistoista
Evertonin, Manchester C tai Bolton kotipeleihin ?
Voiko lippuja käydä ostamassa ennakkoon esim. perjantaina?
Pelipäivä lauantai.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosituimmat pelit myydään yleensä jo ennakkoon loppuun. Varsinkin Manchester Cityn peleihin liput voivat olla kiven alla (varsinkin pelit suuria ja keskisuuria seuroja vastaan). Mainitsemistasi kolmesta seurasta Manchester City ja Everton pelaavat Valioliigaa ja Bolton Ykkösliigaa. Boltonin peleihin voi olla mahdollista saada lippuja vielä edellisenä päivänä stadionilta (Bolton Central Macron Stadium).
Valioliiga-otteluihin voi hankkia lippuja monella eri tapaa. Joukkueet myyvät lippuja muun muassa itse omien verkkosivustojensa kautta, mutta lippuja voi hankkia myös erilaisten lippuvälittäjien tai matkajärjestäjien sivustoilta. Lippujen hinnoissa voi kuitenkin olla suuria eroja näiden eri vaihtoehtojen välillä.
Jos on jalkapalloseuran jäsen, niin on mahdollisuus ostaa lippuja ennen niiden tuloa yleiseen myyntiin. Jäsenille liput tulevat myyntiin yleensä noin kuukausi ennen peliä (tai 1-2 kuukautta ennen peliä, Cityllä liput näyttävät tulevan jo aiemmin myyntiin). Lippujen yleiseen myyntiin tulo vaihtelee hieman, yleensä kuitenkin noin viikkoa tai kahta ennen peliä, mutta esimerkiksi Evertonilla liput tulevat yleiseen myyntiin noin kolmea viikkoa ennen peliä. Suosituimpien pelien kohdalla pitää olla aika nopea lipun oston kanssa, koska lippuja ei välttämättä tule kovinkaan paljoa yleiseen myyntiin ja vähäiset liput myydään nopeasti loppuun. Kuitenkin, myös muutamaa päivää ennen peliä saattaa kausikorttilaisilta vapautua lippuja.
Eri matkatoimistot (esim. Kalevatravel, Tjäreborg, Apollomatkat, Event Travel) järjestävät jalkapallomatkoja ja matkatoimistojen kautta saa tällöin myös ottelulipun.
Välitysfirmat myyvät myös lippuja, mutta tällöin lippujen hinnat ovat suhteellisen korkeat johtuen välityspalkkiosta.
Bolton Wanderers lipunmyynti:
https://www.eticketing.co.uk/bwfc/
Everton lipunmyynti ja päivämäärät jolloin liput tulevat yleiseen myyntiin:
http://www.evertonfc.com/content/tickets/prices-and-seating
Manchester City lipunmyynti:
https://tickets.mancity.com/events.aspx
Matkatoimistot:
https://www.tjareborg.fi/jalkapallomatkat

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Muutamana linkkilisäyksenä edelliseen loistavaan ja kattavaan vastaukseen lippujen etukäteen hankkimiseksi olisivat seuraavanlaiset sivustot:

https://www.jalkapallomatkat.com ja https://www.jalkapallolippuja.com

Kuten edellinenkin vastaaja totesi, muista olla ajoissa liikenteessä lippujen hankkimisen osalta - jopa muutamia kuukausia etukäteen.

Jalkapallomatkat ja -liput ovat tällä hetkellä erittäin kovassa kysynnässä Keski-Euroopan sarjojen kääntyessä loppusuoralle.

Lisäksi parin kuukauden päästä alkavat MM-kisat luovat täysin erilaista hypeä arvokisattomaan vuoteen nähden.

Kysyin siis Italian Serie A:n otteluista koska menen Bolognaan Elokuun 6 päivä