Rupean opiskelemaan oppisopimuksella lastenohjaajan koulutusta. Mitä kirjoja tai materiaalia koulutukseen tarvitaan, ja onko siihen mitään tiettyä oppikirjaa?

Kysytty

Rupean opiskelemaan oppisopimuksella lastenohjaajan koulutusta. Mitä kirjoja tai materiaalia koulutukseen tarvitaan, ja onko siihen mitään tiettyä oppikirjaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Opintosuunnitelmaan kuuluva kirjallisuus vaihtelee oppilaitoksittain, joten saat täsmälliset tiedot koulutuksessasi vaadittavista kirjoista ja muusta materiaalista koulutuksen järjestäjältä.

Voit etsiä aiheeseen liittyvää kirjallisuutta esimerkiksi Vaski-kirjastojen verkkosivuilta tarkennetun haun kautta:

https://vaski.finna.fi/Search/Advanced

Kirjoita hakukenttään asiasanaksi varhaiskasvatus ja valitse rivin vierestä alasvetovalikosta aihe. Voit rajata saamiasi hakutuloksia oikealla puolella olevasta listasta esimerkiksi kielen, julkaisuvuoden ja aineistotyypin mukaan. Jos haluat hakea erityisesti varhaiskasvatukseen liittyviä oppikirjoja, kirjoita yhteen hakukenttään aiheeksi varhaiskasvatus ja toiseen oppikirjat. Muita sopivia asiasanoja voisivat olla muun muassa lapset, ohjaus ja kasvatus, joita voit yhdistellä haussa.

Monista lasten ohjaukseen liittyvistä kirjoista sinua saattaisivat kiinnostaa esimerkiksi Tuula Niskasen teos Kasvun ja osallisuuden edistäminen (2018) tai Aili Heleniuksen ja Leena Lummelahden Leikin käsikirja (2013).