Runossa puhutaan suomalaisesta rannalla ja että kahta suomalaista ei voi erottaa kuin kuolema ja jumala (?). Kenenkä runo ja mistähän kirjasta?

Kysytty

Runossa puhutaan suomalaisesta rannalla ja että kahta suomalaista ei voi erottaa
kuin kuolema ja jumala (?). Kenenkä runo ja mistähän kirjasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on runo nimeltä Suomalainen, kirjoittaja Jorma Etto. Ilmestynyt alunperin v. 1964 Eton runokokoelmassa Ajastaikaa. Runo sisältyy mm. teokseen Suomen runotar 2 sekä useisiin antologioihin.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

ei mikään paitsi kuolema ja poliisi