Runo tai joku muu valmis teksti jonka voisi esittää tyttären häätilaisuudessa hääpuheen tilalla. Jonkin mittainen eli ei pelkkä lyhyt onnittelu riimi eikä…

Kysytty

Runo tai joku muu valmis teksti jonka voisi esittää tyttären häätilaisuudessa hääpuheen tilalla. Jonkin mittainen eli ei pelkkä lyhyt onnittelu riimi eikä kovin imelä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hääpuheen tilalle sopivia tekstejä löytyy esimerkiksi Kotiliesi -lehden kokoamana lukijoidensa suosikeista:

https://kotiliesi.fi/juhlat/haat-ja-kihlajaiset/onnittele-haaparia-kauniilla-runolla-valitse-sopiva-juhlavarssy-lukijoiden-suosikeista/

Listalta löytyy monta kaunista tekstiä, kuten katkelma Kahlil Gibranin teoksesta Profeetta, joka alkaa seuraavasti:

"Rakastakaa toinen toistanne,

mutta älkää tehkö rakkaudesta kahletta.

Olkoon rakkaus mieluummin aaltoileva meri teidän sielujenne rantojen välillä..."

Häihin sopii myös vaikkapa Franciscus Assisilaisen rukous, jonka Ruotsin prinsessa Victoriakin luki sisarensa häissä:

https://evl.fi/verkkokirkko/rukous/kirkon-vanhoja-rukouksia