Rukajärven tie -elokuvan puolimaissa on kohtaus, jossa partio nauttii ateriaa talossa, jonka yksi seinä oli miinan räjähtäessä lentänyt pois. Miinan…

Kysytty

Rukajärven tie -elokuvan puolimaissa on kohtaus, jossa partio nauttii ateriaa talossa, jonka yksi seinä oli miinan räjähtäessä lentänyt pois. Miinan räjähtäessä oli yksi sotilaista saanut surmansa, ja joukon johtaja pyytää yhtä seurueesta laulamaan laulun kuolleen muistolle. Mikä laulu on kyseessä. Laulu on latinankielinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappale on katkelma Gaetano Donizettin kuuluisaa aariaa Una furtiva lagrima oopperasta L'elisir d'amore. Kappale on italiaa ja löytyy ainakin Rukajärven tie -elokuvan soundtrackilta sekä lukuisilta oopperalevyiltä eri tenorien esittämänä. Levyä on saatavilla Hämeenlinnan kaupunginkirjastosta http://hameenlinna.kirjas.to

15 ääntä

Kommentit

Erittäin kaunis laulu