"Rohkeus parantua : opas selviytyjille eli naisille, jotka haluavat parantua lapsuudenaikaisesta seksuaalisesta hyväksikäytöstä" on kirja jota odotan…

Kysytty

"Rohkeus parantua : opas selviytyjille eli naisille, jotka haluavat parantua lapsuudenaikaisesta seksuaalisesta hyväksikäytöstä" on kirja jota odotan päässeväni lukemaan. Järjestääkö kukaan "kursseja" tms tästä aiheesta, siis ihmisille jotka haluavat parantua lapsuudenaikaisesta seksuaalisesta hyväksikäytöstä?
En ole koskaan kuullut tai lukenut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapsena seksuaalista hyväksikäyttöä kohdanneille aikuisille löytyy apua ainakin Suomen Delfins ry:n kautta puhelinpäivystyksestä, ryhmäkeskusteluista tai henkilökohtaisesta keskustelusta sekä keskustelupalstalta.

Lisäksi apua saa esimerkiksi Suomen Mielenterveysseuran sekä Raiskauskriisikeskus Tukinaisen kautta.
Hyväksikäytön uhrin kannattaa myös pyytää apua oman paikkakuntansa mielenterveysseuralta tai kriisikeskukselta.

Internetissä on myös erilaisia vertaistukifoorumeita esim. Sininen: Seksuaalista hyväksikäyttöä / -väkivaltaa kokeneiden vertaistukifoorumi
http://www.sininentuki.info/foorumi/index.php

Suomen DELFINS ry http://www.suomendelfins.fi/index.php?option=com_content&view=article&i…

Suomen Mielenterveysseura
http://www.mielenterveysseura.fi/fi

Raiskauskriisikeskus Tukinainen
https://www.tukinainen.fi/

3 ääntä

Kommentit

Tämän kysymyksen julkaisu vaati pienimuotoisen kampanjan. Ensin oltiin sitä mieltä että kysymys ei sopinut julkaistavaksi... kun vähän painostettiin niin ilmeni että julkaisematta jättämisen syy olikin "vahinko".
Pistää miettimään!

Hmmm...
Kirjastosta paljastuu uusia puolia.

Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa toimii yli 200 vastaajaa. Kaikkea toimintaa on mahdoton tarkkailla toimituksesta käsin. Suljettuun arkistoon joutuu paljon muutakin sellaista materiaalia, jonka kuuluisi olla julkisessa arkistossa. Jokainen vastaaja tekee päätöksen arkiston valinnasta vastatessaan. Tässä kyseisessä vastauksessa oli asiasanoitus kesken, joten oletan sen jääneen tahattomasti piiloon. Tällaisista asioista on hyvä laittaa viestiä suoraan toimitukseen, jolloin asia voidaan korjata. Mikäli asiaa yrittää viestiä lähettämällä uuden kysymyksen, siihen voi vastata kuka tahansa vastaajistamme, jotka eivät hoida valmiiden vastausten muokkausta. Tässä tapauksessa huomasin asian kommenttien kautta. Kysymyksen julkaisussa ei tarvittu kampanjaa muuhun kuin oikean vastuullisen henkilön löytämiseen. Kysymys vastauksen julkaisusta oli alkuunkin jo sellainen, että se olisi kuulunut minun vastattavakseni. Nina Granlund

Nina Granlund, mikä on sähköpostiosoitteesi vai mihin "toimitukseen" oikein pitäisi sinulle postia laittaa?
Kampanjalla tarkoitin viestejä mitä lähetin muualle, esim tiettyihin yhdistyksiin (sananvapaus) jotka kehottivat minua ottamaan selvää miksi kirjasto toimii niinkuin toimii.
Kirjoitin TAAS kommentteihin koska en todella tiedä osoitettasi!

Wow!

Mistähän se vastuullinen henkilö sitten löytyisi..?

Kirjastot.fi-toimitus, toimitus@kirjastot.fi. Tietoa palvelusta -sivu löytyy vasemmasta valikosta, sieltä löytyvät palvelun periaatteet ja yhteystiedot.