Remeksen uudessa kirjassa mainitaan romaani, josta en löydä mitään tietoa, en myöskään kirjailijasta Unto Minkkinen. Lieneekö kirja vain keksitty tähän…

Kysytty

Remeksen uudessa kirjassa mainitaan romaani, josta en löydä mitään tietoa, en myöskään kirjailijasta Unto Minkkinen. Lieneekö kirja vain keksitty tähän mausteeksi?
Ilkka Remes: Horna (ilmestynyt 25.9.2014), sivu 83, mainitaan romaani: Unto Minkkinen: Horna, ilmestynyt 1924, (Remeksen kirjan mukaan: "Suomen radiotiedustelu, joka sodan aikana oli maailman huippua, oli käyttänyt sitä satunnaisten koodien lähteenä."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuon nimistä kirjaa tai kirjailijaa ei löydy Suomen kansallisbibliografiasta Fennicasta (fennica.linneanet.fi), joten Remes on varmastikin keksinyt tämän saman nimisen teoksen.