Otsikko
Rauman taidemuseossa valmistellaan kuvataiteilija Katri Paunun s. 1993) näyttelyä otsikolla "Tulva". Näyttelyn yhteyteen tehdään pieni lukunurkkaus ja etsimme…

Kysytty

Rauman taidemuseossa valmistellaan kuvataiteilija Katri Paunun s. 1993) näyttelyä otsikolla "Tulva". Näyttelyn yhteyteen tehdään pieni lukunurkkaus ja etsimme aiheeseen sopivia kirjoja asiakkaiden selailtavaksi/ luettavaksi. Löytyi jo mm. Tove Janssonin Muumit ja suuri tuhotulva ja Emmi Itärannan Teemestarin kirja. Molemmat käsittelevät luonnonkatastrofia (erit. vesi) ja siitä selviytymistä. Voitko suositella lisää?

Vastaus

Vastattu

Hei,

monissa ilmastonmuutokseen liittyvissä teoksissa käsitellään luonnonkatastrofeja. Esimerkiksi seuraavista kirjoista voisi ottaa vinkkiä:

Saukkonen, Lea, Sään ääri-ilmiöt ja ilmastonmuutos, 2020

Ertimo, Laura, Vesi : kirja maailman tärkeimmästä aineesta, 2017

Lunde, Maja, Sininen, 2019

Ballard, J. G., Kuivunut maailma, 2013

Ballard, J. G. Uponnut maailma, 2011

Isomäki, Risto, Sarasvatin hiekkaa, 2005

Isomäki, Risto, Vedenpaisumuksen lapset, 2020

Tietäväinen, Ville, Harvennus, 2021