Raahessa oli 4-vuotinen ammattikoulu ensin Ruona oy aloitti 1945 ja konkurssin jälkeen Raahe oy jatkoi 1956 1968, mutta mistään ei ole löytynyt tietoja. Mm…

Kysytty

Raahessa oli 4-vuotinen ammattikoulu ensin Ruona oy aloitti 1945 ja konkurssin jälkeen Raahe oy jatkoi 1956 1968, mutta mistään ei ole löytynyt tietoja. Mm. kurssikertomuksia yms. tiedän, että joka vuodelle tehtiin painotuote luokasta . Muutamia tietoja olen muistinvaraisesti saanut. Meillä muutamalla kaverilla olisi tarkoitus julkaista jonkin sortin historiikki ja mm. minun kurssini aloitti 1963 joten tulee 50v kun aloitimme.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oulun kaupunginkirjaston maakuntakokoelmasta löytyy kaksi Raahe Oy:n ammattikoulun vuosikertomusta: 1956-1957 ja 1965-1966. Niihin voi tutustua kirjaston opintosalissa tai ne voidaan myös kaukolainata johonkin toiseen kirjastoon.

2 ääntä

Kommentit

Kiitos tiedosta! Saisko nuo julkaisut kaukolainana Raahen pääkirjastoon?

Kaukolainapyyntö pitäisi jättää siihen kirjastoon, johon haluaa kirjoja tilata. Tietoa Raahen kaupunginkirjaston kaukopalvelusta on tällä sivulla, http://www.raahe.fi/alltypes.asp?d_type=5&menu_id=267&menupath=264,267#… . Yleensä kirjastot tarvitsevat kaukopalvelupyynnön lomakkeella, mutta en löytänyt tuolta nettisivuilta lomaketta, joten siitä kannattaa kysyä tuolta numerosta 08 439 3324 tai osoitteesta kirjasto@raahe.fi.
T. Toimitus