Pyytäisin suosituksia suomen- tai englanninkielisistä scifi-kirjoista, joiden teemana on avaruusmatkailu ja siihen liittyvät erillisyyden ja kaipuun tunteet…

Kysytty

Pyytäisin suosituksia suomen- tai englanninkielisistä scifi-kirjoista, joiden teemana on avaruusmatkailu ja siihen liittyvät erillisyyden ja kaipuun tunteet. Pari hyvää esimerkkiä tällaisesta on Cixin Liun novelli The Wandering Earth sekä Poul Andersonin Tau Zero. Mielellään ns. kovaa scifiä, mutta silti kiinnostavilla henkilöhahmoilla - joskin usein tuntuu, että näistä voi valita vain toisen. Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Suosittelemme muun muassa näitä:

  • Adrian Tchaikovsky: Children of time ja Children of ruin
  • Andy Weir: Project Hail Mary
  • Alistair Reynoldsin kirjat
  • Becky Chambers: A long way to a small angry planet (ja jatko-osat)
  • Nnedi Okorafor: Binti
  • Emmi Itäranta: Kuunpäivän kirjeet
  • Baoshu: The Redemption of Time (ei Keski-kirjastojen kokoelmissa, mutta kaukolainan voi tilata maksutta pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoista)