Pyytäisin kirjavinkkejä kohta 10 vuotta täyttävälle tytölle. Tämän vuoden suosikkeja ovat olleet Agnes-kirjasarja ja Näkymätön Milanna-sarja.

Kysytty

Pyytäisin kirjavinkkejä kohta 10 vuotta täyttävälle tytölle. Tämän vuoden suosikkeja ovat olleet Agnes-kirjasarja ja Näkymätön Milanna-sarja.

Vastaus

Vastattu

Olisivatkohan myös seuraavat kotimaiset fantasiaa sisältävät kirjat mieleen:

  • Vuokko Hurme: Kiepaus, Kaipaus ja Keikaus (Huimaa-sarja)
  • Emma ja Arja Puikkonen: Äänihäkki ja Löytölintu
  • Hanna van der Steen: Ennustus, Kirous ja Lumous (Tähtisilmät-sarja)
  • Jarkko Tontti: Vedeeran taru, Vedeera vaarallisilla vesillä ja Vedeera ja polttavan auringon maa (Vedeera-sarja)
  • Reeta Aarnio: Maan kätkemät, Veden vanki, Virvatulen vartija ja Tuulien taikuri
  • Magdalena Hai: Neiti Kymenen ihmeellinen talo
  • Salla Simukka: Sisarla
  • Mervi Heikkilä: Revonpuro, Tuulenkala, Sudenhampaat (Aijalin saaren tarut -sarja)
  • Elina Rouhiainen: Valkeantuoja (Nelimaan tarinat, 2. osa Hirmunsilmä ilmestyy syksyllä)
  • Tuutikki Tolonen: Mörkövahti
  • Reetta Niemelä: Mustan Kuun majatalo
  • Sari Peltoniemi: Täältä minä karkaan, Ihmetyttö, Vaihdokkaat ja Avaimenkantaja-sarja (Taivazalan joutsen, Allmaan vaskitsa ja Vattenporin simpukka)
  • Siri Kolu: Yön salaisuus (Hereiset-sarjan 1.osa)
  • Juha-Pekka Koskinen: Benjamin Hawk -sarja (7. osaa)

Ja ehkä voisi mainita jonkun käännösteoksenkin, kuten

  • Anna James: Pages & kumppanit -sarja (4 osaa)
  • Cressida Cowell: Taikuuden aika -sarja (4 osaa)
  • Matt Haig: Totuuskeiju ja Totuuskeiju menee kouluun
  • B.B Alston: Amari ja yön veljet
  • Thomas Taylor: Malamanteri, Gargantis ja Kammovarjo
  • Laura Ellen Anderson: Amelia Kulmuri -sarja (4. osaa)

Toivottavasti näistä löytyy luettavaa joksikin aikaa!

5 ääntä

Kommentit

Kiitos suosituksista! Meidän lapset, nuoret ja ia aikuisetkin ovat erityisesti tykänneet Mervi Heikkilän ja Jarkko Tontin kirjoista. Vedeera-sarja on upea!