Pyydän apua lukemani hyvän romaanin löytämisessä. Luin sen muutamia vuosia sitten, ja muistan ajatelleeni, etten voi sitä unohtaa. Mutta niin vain on käynyt…

Kysytty

Hei, pyydän apua lukemani hyvän romaanin löytämisessä. Luin sen muutamia vuosia sitten, ja muistan ajatelleeni, etten voi sitä unohtaa. Mutta niin vain on käynyt. Tämän verran muistan: kirja on luultavasti hollantilainen. Siinä seikkailee pääosassa maalaus, joka kulkee kirjan mittaa ihmiseltä toiselle ja jotenkin aina nivoutuu kunkin ihmisen elämään. Se oli kiehtova ajatus ja kirja. Voi että kun joku tunnistaisi! Lukisin sen mieluusti uudelleen. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Susan Vreelandin Sininen neito (WSOY, 2001). Kuvaus kirjasta löytyy esim. Kirjasammosta: http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_6908#.VzmuReTUWd4.