Pystyykö Turun kirjastoissa tulostamaan värillistä A3-kokoista paperia?

Kysytty

Pystyykö Turun kirjastoissa tulostamaan värillistä A3-kokoista paperia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Väreissä ja A3-koossa tulostaminen onnistuu Turun kaupunginkirjaston muissa toimipisteissä paitsi Skanssin Monitorissa, jossa tulostus onnistuu vain A4-koossa mustavalkoisena, sekä kirjastoautoissa, joissa tulostaminen ei onnistu lainkaan. Omatoimikirjastoissa voi myös tulostaa, mutta omatoimiaikana tulee tätä varten tuoda oma tulostuspaperi. Pääkirjastolla tulostaminen onnistuu muilla osastoilla paitsi vastaanotossa sekä Saagassa ja Stoorissa (lasten ja nuorten osastot). Väritulostus ja A3-koossa tulostaminen onnistuvat kuitenkin vain uuden rakennuksen katukerroksen Uutistorilla sekä vanhan rakennuksen toisessa kerroksessa, musiikkiosastolla.

Tulostaminen maksaa 20 senttiä per sivu riippumatta tulosteen koosta tai väristä. Yhden kaksipuolisen asiakirjan tulostaminen maksaa täten siis 40 senttiä. Omatoimikirjastoissa tulostaminen on omatoimiaikana maksutonta, mutta kuten edellä mainittiin, sitä varten tarvitsee tuolloin tuoda oma tulostuspaperi. Kaikki kirjastoissa käytössä oleva paperi on valkoista, joten värillistä paperia tarvitsevan tulee tuoda oma paperi huolimatta siitä, missä toimipisteessä ja milloin aikoo tulostaa.

Turun kaupunginkirjastossa on meneillään myös uuden tulostuspalvelun, Print In Cityn kokeilukäyttö, jonka avulla asiakkaat voivat hoitaa tulostamisen, skannauksen ja kopioinnin pilvipalvelun kautta. Print In City -palveluun pääsee tutustumaan tästä.