Pystyykö ihminen olemaan kuorsaamatta, jos häntä pyytää olemaan? Itse en ole pystynyt ja mietinkin, mistä se johtuu. Minulla on ollut sellainen käsitys, että…

Kysytty

Pystyykö ihminen olemaan kuorsaamatta, jos häntä pyytää olemaan? Itse en ole pystynyt ja mietinkin, mistä se johtuu. Minulla on ollut sellainen käsitys, että sille ei yksinkertaisesti voi mitään.

Vastaus

Vastattu

Kuorsatessaan ihminen on unessa, emmekä löytäneet tietoa, että siihen voisi vaikuttaa unen aikana. Valveilla ollessaan voi tietysti selvittää syitä kuorsaamiseen ja näin ehkä vaikuttaa asiaan etukäteen. Alla linkki Terveyskirjaston artikkeliin kuorsauksesta, mm. sen syihin ja itsehoitoon:

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…