Pystynkö varaamaan kirjoja esim. puhelimitse vaikka minulla ei ole vielä kirjastokorttia? Jos sitten kirjoja noutaessani tehdään minulle kortti?

Kysytty

Hei!
Pystynkö varaamaan kirjoja esim. puhelimitse vaikka minulla ei ole vielä kirjastokorttia? Jos sitten kirjoja noutaessani tehdään minulle kortti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos kirja on paikalla kirjastossa, voidaan se pyynnöstäsi laittaa nimelläsi odottamaan noutoa. Sen sijaan kirjavarauksia, jotka tehdään tietokantaan, ei voi tehdä ilman kirjastokorttia. Kirjastokortin saat kirjastosta esittämällä kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Samalla voit pyytää omat tunnukset kirjaston tietokantaan, jolloin voit tehdä varauksia myös kotikoneelta.