Pyramidien rakentamisen aikoihin sanotaan ettei pyörää oltu vielä keksitty (keksittiin n 3000 eaa). Hyvä.... mutta mitkäspyörät oli sotavaunuissa, esim. tutin…

Kysytty

Pyramidien rakentamisen aikoihin sanotaan ettei pyörää oltu vielä keksitty (keksittiin n 3000 eaa). Hyvä.... mutta mitkäspyörät oli sotavaunuissa, esim. tutin haudasta löydetty useitakin vaunuja, kysynpähän vaan, enkä kyllä usko että egyptiläiset olisi keksineet pyörää, kun käyttivät muunmuassa tukkeja vetääkseen kiviä, siitä on lyhyt matka pyöränkäyttöön

Vastaus

Vastattu

Sama asia, josta kysyt, on kiinnostanut tutkijoita kansainvälisestikin. Katso linkki ja sen lähteistä löytyy lisätietoja.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotavaunut_Kreikassa