Puutarhaterapiasta kaikki mahdollinen

Kysytty

Puutarhaterapiasta kaikki mahdollinen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta löytyy seuraavia lehtiartikkeleita:

Jacobson, Harriet: Aistien puutarha Tukholmassa. Toimintaterapeutti 2000:1, s.12-13 ; Haaranen, Tarja: Sairaalaympäristön vehreydellä terapeuttista vaikutusta. Viherympäristö 1999:1,s.40-41 ; Ritanen-Närhi, Paula: Kasvit rauhoittavat ihmisen mieltä. Kotipuutarha 1999: 1, s. 68-69 ; Tajakka, Hanna: Puisto, puutarha ja ihmisen mieliala. Viherympäristö 1998:6, s. 54-55 ; Paju, Tiina: Puutarha- ja luontotoiminta kasvattaa lapsia vastuuseeen. Sosiaaliturva 1998:14, s.24-25 ; Ollikainen, Marketta: Hengenravintoa ryytimaasta. Yliopisto 1998:11, s. 58-59 ; Nurmi, Leena: Kasvien parissa voit paremmin. Pellervo 1998:1,s. 36-39 ; Angel, Anja: Puutarhassa luonto lumoaa mielen. Kotilääkäri 1997:4, s.22-25 ; Pehkonen, Pertti: Mitä on puutarhaterapia. Viherympäristö 1997:1, s. 32 ; Partanen, Hannele: Terapiaa puutarhasta. Kotipuutarha 1996:11-12, s.42-43. .

Helsingin Sanomien artikkeli aiheesta on osoitteessa
http://www.helsinginsanomat.fi/uutisarkisto/19960929/koti/960929ko00.ht…

Pääkaupunkiseudun tietokannasta löytyivät seuraavat teokset::

Puisto, puutarha ja ihmisen mieliala. Puutarhatieteen julkaisuja 29. 1996.
Puisto, puutarha ja ihmisen mieliala 2. Puutarhatieteen julkaisuja 33. 1998.

Lisäksi löytyi seuraava opinnäyte, jota kannattaa tiedeustella kaukolainaksi:
Lehto, Jukka: Puutarhapolku-projekti : puutarhaterapia psyykkisesti häiriintyneen kehitysvammaisen kuntoutuksessa / Jukka Lehto, Janne Soininen
Pieksämäki : Diakonia-ammattikorkeakoulu, Pieksämäen yksikkö, 2000. - 61 s.

Video: Nikkilä Kalervo, DVD opetusvideo puutarhaterapiasta
Kalervo Nikkilä/Satakunnan ammattikorkeakoulu 2005, Editointi ja DVD muotoon saattaminen Filmihalli Oy 2006
Kesto 22 minuuttia