Puoliso kuollut 1992 perhettä jäi aviopuoliso ja lapsi 10v. Varsinainen Perunkirja tehty 1992 perunkirjassa pesän säästö 76 730,37 mk (markkaa) täydennyskirja…

Kysytty

Puoliso kuollut 1992 perhettä jäi aviopuoliso ja lapsi 10v.
Varsinainen Perunkirja tehty 1992 perunkirjassa pesän säästö 76 730,37 mk (markkaa)
täydennyskirja 1994 jossa tuli velan takausvastuuta 253 430,00 mk
Täydennys perunkirjassa pesän vajaus 193 099,63 mk (markkaa)

Elossa oleva puoliso on maksanut hoitanut vastuut ja velat mikä on lapsen perintö?
osuus kuolleen puolison osalta?
Miten perintö lasketaan ja paljonko se on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme pysty neuvomaan yksityiskohtaisissa lakiasioissa, mutta Verohallinnon sivuilta ja oikeusaputoimistosta saa ohjeita perintöasioissa.

Perintöoikeutta säätelee perintökaari.

Kirjallisuutta aiheesta:
Juha Koponen: Kuolinpesän osakkaan opas (2020)
Matti Norri: Perintö ja testamentti (2017)