Punkaharjulta huomenta! Perintölaatikosta löytyi valokuvia. Mihin onnettomuuteen liittyy höyryveturi no. 843. Tuo tieto on ainoa, joka näkyy selvästi…

Kysytty

Punkaharjulta huomenta!

Perintölaatikosta löytyi valokuvia.
Mihin onnettomuuteen liittyy höyryveturi no. 843.
Tuo tieto on ainoa, joka näkyy selvästi.
Kiinnostaisi ajankohta, paikka ja minkälaiset tuhot?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaisen tiedon saimme Suomen Rautatiemuseosta: Veturi numeroltaan 843 on Tk3 sarjaa, valmistettu vuonna 1929 ja hylätty 1965. Onnettomuusluettelossamme (ei täydellinen) se ei ole ollut onnettomuuksissa.

Tämän veturin "sukulainen" nro 845, oli osallisena Jyväskylän ratapihalla 12.12.1965 sattuneessa törmäyksessä. Kukaan ei kuollut tai loukkaantunut.

1 ääntä

Kommentit

Minulle on valokuva jossaTk3 nro 843 on kuvattu 40-50-luvun vaihteessa Jyväskylän veturitalleilla ehjän näköisenä. Kuvassa on myös tallin henkilökuntaa. On myös valokuva jossa 1148 on suorittanut onnistuneen peräänajon Tk3 nro 824:ään. Tuon kohtaamisen tapahtumapaikka jää kuvissa epäselväksi.