Pöydille kertyy paljon mainoskyniä eikä niitä kaikkia tule heti käytettyä. Sitten kun kynää nopeasti tarvitsee ei lähimmästä kynästä tulekaan mitään jälkeä. Se…

Kysytty

Hei! Pöydille kertyy paljon mainoskyniä eikä niitä kaikkia tule heti käytettyä. Sitten kun kynää nopeasti tarvitsee ei lähimmästä kynästä tulekaan mitään jälkeä. Se harmittaa. Onko keksitty mitään konstia, jolla käyttämättömästä kuulakärkikynästä saisi musteen tulemaan ilman patruunan vaihtamista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Niksipirkasta löysin tällaisen ohjeen eli pitkään käyttämättömänä ollut kuulakärkikynä on usein kuivunut ja käyttökelvoton. Sen voi helposti saada uudelleen toimivaksi pitämällä sen kärkeä kiehuvassa vedessä muutaman sekunnin tai lämmittämällä jotenkin muuten sitä kärkiosaa joka on metallia. Myös kärkiosan spriissä liottamista voi kokeilla. Sittenhän kärkeä voi painaa vain paperia vasten voimakkaasti. Tämäkin auttaa aina joskus.

5 ääntä

Kommentit

On totta, että kyniä voidaan uudelleen herättää henkiin mm. kastamalla kuulakärkikynän kärkeä. Ainakin meillä on toiminut, kun joskus ollaan vanhoja näytteitä mainoskynistä haluttu saada toimintakelpoiseksi. Meille kerääntyy mainoskynistä näytekappaleita vuosittain melkoinen määrä ja niitä annetaan aina pois. Meiltä voi kysellä ilmaisia näytekappaleita. T. Mainoskynien myyjä https://www.logolla.fi/mainoslahjat/mainoskynat/