Porvoossa toimi myös Toj Limited niminen orkesteri, onko siitä mitään tietoa

Kysytty

Porvoossa toimi myös Toj Limited niminen orkesteri, onko siitä mitään tietoa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

T.O.J. Limited –yhtyeestä kerrotaan Blues Newsin sivustolla Levyttämättömät suomalaiset rock-, blues-, r’n’b- ja soul-yhtyeet 1950- ja 1960-luvuilla: "1960-luvun lopulla toiminut porvoolaisyhtye, joka hajosi syksyllä 1968. Kokoonpanossa mm. Jukka Gustavson (koskettimet), joka liittyi seuraavaksi The Roostersiin Vladimir "Nikke" Nikamon ja Raimo "Raikka" Rautarinteen rinnalle."
Muusikko online- sivustolla Jukka Gustavsonista kertovassa jutussa mainitaan: ”Ennen Wigwamia nelivuotiaana pianonsoiton aloittanut Jukka soitti sähköurkuja yhtyeissä Hollymakers, Toj Limited ja Roosters. Toj Limitedissa myös laulu tuli mukaan kuvioihin. Tällöin alkoi "Steve Winwood" -vaihe.”

http://www.thewildthings.se/keikkakertomuksia.htm -sivustolla mainitaan, että ainoa hyvä pumppu Mustikkamaalla 13.7.68 oli TOJ Limited

Suomalaisen rockin tietosanakirjassa (Lehtonen 1983 s. 140) kerrotaaan Jukka Gustavsonista mm.
että hän lainasi eräältä porvoolaiselta tanssibändiltä sähköurut ja meni Hollymakersien koesoitoon, mikä meni läpi….Kesän 1966 Hollymakers-nimisenä toimittuaan bändi muuttui kokoonpanovaihdosten myötä TOJ Limited – nimiseksi. Syksyllä 1966 Gustavsson oli Spencer Davis Groupin konsertissa, missä hän vaikuttui laulaja/urkuri Stevie Winvoodista.
Tämän jälkeen oli TOJ Limitedin ohjelmistossa runsaasti Spencer Davis Groupin biisejä.
Syksyllä 1967 TOJ Limitedin rumpali joutui armeijaan ja bändi hajosi.
Sitten Gustavssonilla alkoi Roostersin aika. Hollymakers-yhtyeestä tietoja taas löytyy sivustolta: http://www.60sporvoo.fi/hollymakers.html. Samanniminen yhtye näyttää esiintyvän vieläkin.

8 ääntä

Kommentit

Bändissä soitti komppia Jorma Kuopio,bassoa Antti Pärnänen, rummuissa Petski Nykvist ja kosketinsoittimissa Jukka Gustavsson ja laulu Bjösse Ehrstedt. Pojat tekivat paljon keikkaa mutta vähän on tallentunut niistä hienoista ajoista.

terve !
tässä oli alkuperäinen toj limited kokonpano!
perustettu 17.08.1967
laulu: tor niskanen
basso:torolf söderberg
rummut:osmo parkkinen
kitara:jorma koupio
urut: jukka gustavson
tässä oli tiedot jotka on otettu t.niskasen leikekirjasta....että pitäis stemmaa.....
kiitos ja mojn !!!!
janne

Soitettiin Linnanmäen Rondossa eka kesä, Jukalla oli Farfisan urut,mulla VOX AC-30 bass, Jormalla Fender Twin Reverb ja Bössellä Echolette 40 putkicombo. Jukka oli haaveillut Hammodeista jo pitkään, ja kuinkas ollakkaan, kun etsittiin tuoleja styrkkareille lavan takaosasta, pölyisen pressupinon alta löytyi Lowrey-hammondit! Selvisi, että urut olivat Leo Lindblomin, ties kauanko siellä olleet. Jukka pääsi Leon kanssa kauppasopimukseen ja siitä alkoi hänen urkuripolkunsa nousta kohti tulevia korkeuksia. Harjotuksista ei meinannu tulla loppua kun " geeson" vaan halus "liruttaa"....