Poliisin moottoripyörissä oli sivuvaunu, ainakin kuulemma Helsingissä joskus 50 - 60 -luvulla. Onko tästä kuvaa?

Kysytty

Poliisin moottoripyörissä oli sivuvaunu, ainakin kuulemma Helsingissä joskus 50 - 60 -luvulla. Onko tästä kuvaa? Laitettiinko "rosvo" sivuvaunuun vai miten ajoneuvon kanssa toimittiin?1

Vastaus

Vastattu

Finna hausta löytyy muutamia kuvia sivuvaunullisista poliisimoottoripyöristä. Finna

Poliisimuseo kertoo poliisiajoneuvoista ja on kuvallinen. Poliisimuseo

Rosvot taisivat joutua kävelemään tai tulemaan perässä muulla kyydillä. Kuvissa sivuvaunussa istuu aina toinen poliisi.