Poistaako alkoholi oikeasti vain estot, vai saako se ihmisen käyttäytymään holtittomasti? Siis jos ihminen tulee esimerkiksi kännissä puhumaan jotakin…

Kysytty

Poistaako alkoholi oikeasti vain estot, vai saako se ihmisen käyttäytymään holtittomasti? Siis jos ihminen tulee esimerkiksi kännissä puhumaan jotakin jollekulle, tekisikö hän sen myös selvin päin muttei vain rohkene, vai jäisikö se selvin päin ehdottomasti tekemättä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alkoholi poistaa estoja ja rauhoittaa, mutta vaikuttaa myös motoriikkaan. Suret määrät lisäävät tietysti riskiä joutua onnettomuuksiin, rikoksen uhriksi tai muihin ongelmiin. Riippunee henkilöstä ja tilanteesta, meneekö juttelemaan selvin pain vai ei.

http://www.tritolonen.fi/artikkelit/13-aivot-ja-valittajaaineet