Pitäis saada sanat vanhaan suomalaiseen kappaleeseen "Ranskalaiset korot"..

Kysytty

Pitäis saada sanat vanhaan suomalaiseen kappaleeseen "Ranskalaiset korot"..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Erik Lindströmin säveltämä ja Hillevin sanoittama kappale löytyy esim. Joensuun kaupunginkirjaston web-kirjastosta http://webkirjasto.jns.fi/ kirjoittamalla teoksen nimi -kohtaan Ranskalaiset korot. Näin hakemalla löytyvät musiikkiosastolta mm. seuraavat kirjat ja nuotit, jotka sisältävät kyseisen sävellyksen sanoineen:

Kultainen laulukirja, 1989 ja Lindström, Erik: Ranskalaiset korot, Fazer 1958 sekä Suuri toivelaulukirja 7, 1988.

Suuren toivelaulukirjan mukaan sanat alkavat näin:

Näin sävel soi askelten, ja ikkunassaan poika jo on,
taas katoaa neitonen, on poika yksin ja rauhaton.
Niin tuttu on ääni tuo...