Pitääkö paikkansa, että jos painaa alle 50 kg, niin saa vapautuksen asepalveluksesta? (Kaverin väittämä, jota itse epäilen.)

Kysytty

Pitääkö paikkansa, että jos painaa alle 50 kg, niin saa vapautuksen asepalveluksesta?

(Kaverin väittämä, jota itse epäilen.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Palveluskelpoisuusluokat ja -säädökset löytyvät esimerkiksi seuraavasta terveysohje-dokumentista (pdf-tiedosto):

http://www.mil.fi/laitokset/laaketiede/terveysohje.pdf

En löytänyt silmäykselläni tuollaista painorajoitusta, mutta voit tutkia vielä tarkemmin halutessasi.